Kortlægning af forskningslitteratur om didaktiske virkemidler og rammer for efteruddannelse af offentlige ledere

Kortlægningens formål er at etablere et lettilgængeligt overblik over de væsentligste empiriske forskningsartikler og -publikationer inden for temaet ’betydningen af didaktiske virkemidler og rammer for efteruddannelse af ledere i den offentlige sektor’.

Kortlægningens formål er at etablere et lettilgængeligt overblik over de væsentligste empiriske forskningsartikler og -publikationer inden for temaet ’betydningen af didaktiske virkemidler og rammer for efteruddannelse af ledere i den offentlige sektor’.

Publiceringsdato: 23. juni 2021

Udgiver: Dansk Center for Forskningsanalyse

Publikationsår: 2020

Sideantal: 27


Dette analysenotat identificerer og beskriver litteratur, der dels beskæftiger sig med didaktiske virkemidler og rammer for efteruddannelse af offentlige ledere. Kortlægningens arbejdsspørgsmål er følgende:

  • Hvilke elementer i en lederuddannelse er særligt nyttige for de deltagende ledere med hensyn til at opnå praksisnære effekter?

Se også oversigtsnotatet fra kortlægningen her (PDF)

Rapporten er udarbejdet i regi af ’Eftersyn af de offentlige lederuddannelser’, der blev igangsat i forlængelse af Ledelseskommissionens anbefalinger. Analysen er én af i alt ni analyser, som er blevet udarbejdet i forbindelse med eftersynet.

Læs mere om eftersynet og eftersynets analyser her.

Hent publikation (.pdf)