Projektet giver knap 50 kursister, undervisere på Københavns Universitet og Københavns Professionshøjskole, et kompetenceløft til at indarbejde moderne datadrevne metoder og teknologi i deres undervisning.
Projektet er udarbejdet af Københavns Universitet og Københavns Professionshøjskole med opstart den 01.01.2020 og forventes afsluttet den 30.04.2024 med midler fra Digitaliseringspuljen.
Forløbets direkte formål er at give undervisere inden for det beskrevne fagfelt på
Københavns Universitet og Københavns Professionshøjskole et kompetenceløft, der bringer dem i stand til at indarbejde moderne datadrevne metoder og teknologi i deres undervisning. Projektet leder til et forløb, der skal klæde underviserne på til at kunne undervise og anvende data i deres praksis og i deres undervisning.
Citat fra tidligere kursist:
Jeg har fået udvidet min horisont i forhold til hvilke emneområder, der findes inden for digital sundhed. Det ser jeg som værdifuldt. Jeg er også blevet mere bekendt med terminologier, og jeg ved nu, hvor jeg kan opsøge yderligere viden. Samlet set har det været en stor inspiration og konkret hjælp til udformning af den undervisning, jeg selv leverer
Kasper, kursist på Digital Sundhed og Data