Evaluering af pædagoguddannelsen

Hovedrapport om evalueringen af pædagoguddannelsen med fokus på temaerne læringskultur, videngrundlag, praktik og nyuddannedes kompetencer på det pædagogiske arbejdsmarked.

Hovedrapport om evalueringen af pædagoguddannelsen med fokus på temaerne læringskultur, videngrundlag, praktik og nyuddannedes kompetencer på det pædagogiske arbejdsmarked.

Publiceringsdato: 23. november 2021

Internet ISBN: 978-87-94128-13-1

Udgiver: Uddannelses- og Forskningsstyrelsen

Publikationsår: 2021

Sideantal: 101


Hovedrapporten indeholder resultaterne fra evalueringen af pædagoguddannelsen. Resultaterne bygger på en række kvalitative og kvantitative analyser, herunder analyser af registerdata, spørgeskemaer blandt studerende, dimittender, praktikvejledere, samt personaleledere for nyuddannede pædagoger. Resultaterne er også baseret på ekspertvurderinger af litteratur, kompetencemål og professionsbachelorprojekter. Dertil bygger analyserne på interviews med undervisere, studerende, institutionsledere, praktikvejledere og strategiske ledere, samt institutionsredegørelser fra professionshøjskolerne.

Desuden er der afholdt i alt ni møder med dialog- og referencegruppen i løbet af 2020 og første halvdel af 2021

 

 

Hent publikation (.pdf)