Har du fået tilskud til et mobilitetsprojekt i 2022? Her finder du de dokumenter, du skal bruge til at administrere dit tilskud.
Din kontrakt henviser til disse tre dokumenter. Det er de regler, du skal følge, når du administrerer Erasmus+ projektet.
Aftalebilag er de dokumenter, du skal bruge til at administrere dit Erasmus+-projekt mellem dig og projektdeltagerne. Som et led i digitaliseringen af administrationen af Erasmus+-programmet gennem "The European Student Card Initiative" er en del af bilagene gjort elektroniske med den nye programperiode. Få et overblik over, hvilke bilag der håndteres elektronisk, og hvilke der er håndteres i papirform som hidtil.
Learning Agreement for Studies, International Mobility (docx)
Learning Agreement - Student Mobility for Traineeships (docx)
Bilateral inter-institutional agreement (docx) (bruges kun hvis en af partnerinstitutionerne ikke er en del af Erasmus Without Paper-netværket. Må kun anvendes indtil 31/12-2022)
International inter-institutional agreement (docx) (bruges til KA171 samt den internationale dimension af KA131)
International inter-institutional agreement (docx) (bruges til eksisterende KA107-projekter)
De administrative dokumenter hjælper dig, når du afrapporterer dit tilskud i Beneficiary Reports Module (afrapporteringsmodul)
Alle regler for et Erasmus+ mobilitetsprojekt 2022 for videregående uddannelse findes i Programme Guide.
ICM (KA171)-håndbogen er det væsentligste hjælpeværktøj til projektstyring i KA171-projekter. Her kan du finde svar på de fleste spørgsmål, som ikke besvares af Erasmus+ Programguiden.
Beneficiary Module (BM) er det system, du skal administrere alle projekter med tilskud fra Erasmus+, når I har fået bevilget tilskud i 2021 eller 2022.
Hvis du har spørgsmål til administrationen af jeres projekt i Beneficiary Module eller Mobility Tool+, så kontakt os på ufs-tilskud@ufm.dk
I Organisation Registration System registreres oplysninger om organisationer, der søger om tilskud, eller som er partnere i et Erasmus+ projekt
Se her, hvordan du f.eks. ændrer kontaktperson eller uploader dokumenter i Organisation Registration System.
Der findes to forskellige muligheder for støtte til deltagere med færre muligheder; fewer opportunities top-up, som studerende kan få, hvis de opfylder nogle særlige kriterier, og Inclusion support til studerende og ansatte, der har ekstra udgifter på grund af særlige udfordringer.
Der er særlige retningslinjer i tilfælde af force majeure, eller hvis et mobilitetsophold afbrydes. Du kan læse mere herom i procedurebeskrivelsen.
Formidling af Erasmus+-projektet er en del af administrationen.
Green travel er en rejseform, der bruger lavemissionstransportmidler til hovedparten af rejsen, såsom bus, tog, eller samkørsel. En mobilitetsdeltager, der rejser ’grønt’ på hovedparten af sin returrejse, er berettiget til at få ’green-travel’- tilskud eller særligt rejsetillæg.
Europa-Kommissionen stiller forskellige IT-systemer til rådighed, som skal anvendes i forbindelse med administrationen af jeres Erasmus+-tilskud. Alle data, som indtastes i de forskellige IT-systemer, bliver opbevaret i databaser hos Europa-Kommissionen.
Du har mulighed for at klage til Uddannelses- og Forskningsministeriets departement (www.ufm.dk) over retlige forhold i forbindelse med afgørelser vedrørende Erasmus+. En eventuel klage sendes til Uddannelses- og Forskningsministeriets departement (klage@ufm.dk). Du må gerne notere i overskriften/emnefeltet, at klagen vedrører Erasmus+.
Har du spørgsmål til afrapportering eller bilag, kontakt Bevillingsenheden Svendborg
Har du spørgsmål vedr. evt. ændringer i jeres godkendte projekt, kontakt Ane Kristine Coster, Jonas Bæk eller Rune Wulff Christensen