Professionshøjskolerne har sat mål for deres kerneopgaver med udgangspunkt i deres institutionsspecifikke udfordringer og styrkepositioner. Her fremgår de strategiske mål og kontrakterne for professionshøjskolerne.
Københavns Professionshøjskole (KP)
Stærke studerende – målrettet det regionale kompetencebehov
Forskning og udvikling i undervisning og praksis – der sikrer praksisnær og professionsrettet undervisning
Laboratorier i praksis – der bidrager til at uddanne myndige professionelle, som lykkes i og sammen med praksis
Stærke arbejdsfællesskaber – der styrker vores studerendes trivsel og myndighed
UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole uddanner gennem mangfoldige og inkluderende læringsformer kompetente og engagerede studerende
UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole forsyner dækningsområdet med kompetencer, der dækker nuværende og fremtidige behov på et dynamisk arbejdsmarked
UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole understøtter livslang læring og udbyder jobrelevante kompetenceudviklingsmuligheder af høj kvalitet
UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole udvikler forsknings- og udviklingsaktiviteter, der understøtter udvikling og omstilling i offentlig og privat erhverv og som bidrager til udvikling af uddannelsernes kvalitet.
Professionshøjskolen University College Syddanmark (UCSYD)
UC SYD skal fastholde sin uddannelsesmæssige og institutionelle bæredygtighed og sikre uddannelse til hele landsdelen, herunder særligt fokus på, at der også i fremtiden er professionelle pædagoger, sygeplejersker, lærere og socialrådgivere til aftagerfeltet
UC SYD vil bidrage til landsdelens og professionernes udvikling. De studerende skal uddannes som professionelle til et samfund i konstant udvikling
UC SYD skal indgå aktivt i samarbejdet om den grønne omstilling i landsdelen
UC SYD skal styrke og udvikle studentertrivslen i øget samspil med de studerende